Followers

zaterdag 29 september 2018

Thoughts and Theories....


Goedendag allemaal!

Vandaag wil ik jullie graag inspireren met deze cover van de nieuwe Mixed Media Archival Journal van Little Birdie. Het onwijs mooie aan deze Journal is dat van binnen niet alleen papier zit, maar ook andere materialen, zoals jute, stof, ribbelkarton etc. Dus je kunt aan de slag met verschillende structuren zie hieronder de verschillende materialen binnenin de journal.



Deze Journal is in 2 maten te koop bij Nicole van CraftAddiction! Kom een kijkje nemen in de webshop om deze journal te bekijken.

Ik heb de jute cover eerst met een stencil van Tim Holtz en crackle paste bewerkt. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van een paletmes. Sommige pasta wat meer uitgesmeerd in de hoeken. Toen dit droog was gemaakt met de heatgun heb ik een oude servet gepakt met deze afbeelding. Ik vond dit zo'n mooie afbeelding!



De randjes heb ik nat gemaakt met water en eraf gehaald met mijn vingers. De servet heb ik vervolgens met een gel medium geplakt op kraft cardstock. Vervolgens een laagje vernis aangebracht met Creall Vernis mat over de servet. De randen van de kraft cardstock goed aangezet met distress inkt Vintage photo voor een nog oudere look. Dit heb ik ook gedaan met de randen van de journal.

Het desingpapier dat ik gebruikt heb is van twee series van Stamperia: Clockwise en Blues. De vlinders komen uit een serie designpapier van Prima Marketing. Achter het papier heb ik kant en kaasdoek geplakt en met lichtgewicht klei heb ik de ornamentjes gemaakt en achter het papier geplakt. Ik heb glazen parels geplakt en hierover heen Stickles aan gebracht voor een glanzend geheel. De papieren bloemen komen uit mijn eigen voorraad en heb ik gecombineerd met bronzen bloemen. Hoe gaaf is dit!



Powertex balletjes in de maten small en medium heb ik vervolgens aangebracht met gel medium en een kwast. Toen dit opgedroogd was, heb ik met witte gesso en water nog spetters aangebracht.
De volgende materialen heb ik gebruikt van CraftAddiction:



Ik hoop dat ik jullie heb mogen inspireren en wens jullie nog een fijne dag en tot de volgende post!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting my blog! I appreciate you leaving me a message on my blog post and thank you in advance! Hugs, Chantal