Followers

woensdag 3 oktober 2018

Moodboard oktober - CraftAddiction Mixed Media Challenge


Goedendag allemaal!

Vandaag start onze nieuwe CraftAddiction mixed media challenge - moodboard oktober in de speciaal aangemaakte groep CraftAddiction Mixed Media, Scrapbooking & Art Journaling society. Kom vooral naar onze groep en wordt lid om mee te doen aan onze maandelijkse challenges.


Elke 3e van de maand hebben wij een moodboard voor de challenge die je kan inspireren tot het maken van een mixed media creatie. Wat een moodboard is, lees je in onze Facebook groep. De oktober moodboardchallenge loopt van 3 t/m 31 oktober 2018. Laat je dus inspireren door de onderstaande foto en ga aan de hand hiervan fijn aan de slag. Doen jullie gezellig mee aan onze challenge? 


 

Dan nu over naar mijn creatie. Dit keer ben ik geïnspireerd door de de vele pompoenen, de herfstkleuren, maar ook het jute van de potjes en onder de appels. Ik heb een mixed media pompoen gemaakt. De pompoen heb ik gekocht bij de Xenos. Deze is van piepschuim en heb ik eerst in de crackle paste gezet. Daarna heb ik hem zwart gemaakt met zwarte gesso.


Daarna heb ik een papje gemaakt van Powertex zand en small powertex balls en zwarte gesso en dat over de pompoen gesmeerd voor meer textuur. Daarna heb ik de pompoen op kleur gebracht met Viva Decor  Rusty Paper, Creall Acrylverf gold en koper en Lindy's shakers Grab a Guy Gold en Cowabunga Copper en de spray Dark Chocolate Truffle. Hiermee krijgt het een roestig effect. Het jute heb ik ook op kleur gebracht met Lindy's Grab a Guy Gold en Cowabunga Copper.

Toen de pompoen op kleur was, heb ik allerlei embelishments geplakt. Naast jute ook wat raffia/mos, plastic pompoentjes, metalen bloemen, meten vleugels, tandwielen, bladeren, gedroogde sinaasappels. Deze heb ik daarna zwart gemaakt met zwarte gesso. Toen dit droog was heb ik de gaatjes opgevuld met Powertex small.


Als laatste heb ik gebruik gemaakt van de Coosa Gilding Wax metallic kleuren en alles met goud/koper op kleur gebracht met deze pompoen als eindresultaat.


De volgende materialen heb ik gebruik van CraftAddiction:



Ik hoop dat ik jullie heb mogen inspireren en wens jullie nog een fijne dag en tot de volgende post!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for visiting my blog! I appreciate you leaving me a message on my blog post and thank you in advance! Hugs, Chantal