Followers

woensdag 14 november 2012

Stocking garland A lovely Christmas story


Goedemorgen allemaal!

Hoe gaat het met jullie? Met mij goed! Ik wil jullie nog graag vertellen dat ik afgelopen weekend geslaagd ben voor mijn rasexamen Bedlington terrier! Joepie!!! Iedereen die voor mij geduimd had: super bedankt en het heeft geholpen! Daarnaast raad ik jullie nu even aan om een heerlijk bakkie koffie of thee erbij te pakken en er even lekker voor te gaan zitten bij dit berichtje... Het wordt nogal lang, want ik wil jullie graag mijn nieuwste creatie laten zien, nl. een Kerstsokhanger van mdf/hout (Kaisercraft) en deze heb ik gekocht bij Hobbyvision.

Ik had deze al in de zomer gekocht en het brandde werkelijk in de verpakking om door mij gemaakt te worden hahaha. Toen de nieuwe series uitkwam van de Magnoliacollecties en het prachtige Majapapier Christmas Story wist ik gewoon: daar ga ik mijn kerstsokhanger mee maken! Hierboven zien jullie hoe mijn hanger uiteindelijk hangt... Ik moest echt even een plekje zoeken hahah, omdat ik hem straks gewoon voor het raam wil hangen en dan hangt iets meer naar elkaar toe...

Hieronder zal ik jullie de sokken per letter laten zien... en per sok bespreken:


We beginnen met de K: hier zie je Tilda heerlijk bungelen aan de sok en ze probeert er echt bovenop te klimmem haha. Verder heb ik de mallen van Marianne design Kerstboom en Memorybox swirl gebruikt. Verder had ik nog wat vintage plaatjes waarmee ik elke sok versierd heb en hierbij dus de tekst en een labeltje. Verder wat sterretjes, lint, touw uit eigen voorraad en een bedeltje uit mijn favoriete webwinkel Stampsscraps waar je prachtige bedels kunt kopen!

Ik heb gebruik gemaakt van mijn copic markers uiteraard en straks zal ik alle nummers in één keer opschrijven, maar hier alvast de close-up van de eerste Tilda:


Van de letter K gaan we nu naar de letter E en nu heb ik juist het klassieke rood/groen afgewisseld met het serene bruin/creme, zeker ook omdat ik nu de Tilda uit de Nativity collectie heb gebruikt en vond ik dat papier van Maja er mooi bijpassen. Ook hier heb ik gebruik gemaakt van mallen van Memory box om de sterren van de afbeelding terug te laten komen in mijn doily. Maar ook het ornament is van Memorybox.


Hieronder weer een close-up van Tilda en ik ben persoonlijk wel erg gek van deze stempel... Ik ben niet zo van het bijbelse (sorry...), maar juist deze twee Tilda's die ik gebruikt heb, vind ik wel geweldig!


Ja en dan gaan we van de letter E naar de letter.... R! En hier komt dan weer afgewisseld de klassieke kerstkleuren en heb ik gebruikt gemaakt van Tilda with a little lamb uit de Little Christmas collectie. Ik heb gebruik gemaakt van mijn gloednieuwe mal van Tim Holtz kerstbomen en die twee keer gestansd, opgebold en met 3d kit opgeplakt om er wat diepte in te krijgen. Vervolgens weer de hertjes (joh, die kan je voor zoveel doeleinden gebruikent) ervoor geplakt.


Ik heb Tilda bij deze sok juist even een groen jurkje aangedaan en een prachtige rode poinsetta in haar haar. Ik vind haar zo ontzettend lief met het lammetje (al zou het voor mij ook een hondje kunnen zijn hihihi).


En dan gaan we naar de letter S (hebben jullie het woord al in de gaten hihihihi). Hier heb ik weer een stempel uit de Nativity collectie gebruikt en dat is Tilda with a dove. Ik vond haar min of meer een engeltje met die vleugels en daarom heb ik haar ook op wolken laten zitten... Deze wolken zijn van Memory box en die heb ik opgebold en weer met 3d kit vastgeplakt en Tilda ertussen gezet. Verder weinig poepas, omdat ik deze afbeelding voor zich wil laten spreken. Wel een prachtige oude vintage label eraan gehangen en de sterretjes wat meer gebruikt, alsof het avond is dat zij op haar wolk verblijft.


Ook van haar heb ik natuurlijk weer een close-up voor de copic markers... Ik ben verliefd op haar haar en velen weten dat ik nogal gek ben op het inkleuren van haar en zeker steil haar, dus heb mij weer heerlijk uit kunnen leven...


En dan is alweer de laatste letter aangebroken.... de T! Hebben jullie ondertussen het woord geraden? Niet moeilijk toch hihihi KERST! Nu kan natuurlijk een Edwin niet ontbreken in dit hele kerstverhaal en ik vond deze Edwin met zijn lampjes zo ontzettend aandoenlijk dat ik voor hem gekozen heb. Ook heb ik weer de klassieke kleuren gebruikt om het geheel verder compleet te maken. Edwin wil de lampjes en ballen gaan ophangen in de kerstbomen en is er al druk mee bezig zoals jullie kunnen zien.


Ook nu weer een close-up van Edwin:


Ik heb steeds de volgende copic-nummers gebruikt voor de Tilda's en Edwins:

Huid: E000,00,01,RV21
Haar: E11,13,25,27 of E35,33,31,YR21,20
Rood: E04,07,R39
Groen: G85,BG96,YG97
Creme/Bruintinten: E41,42,43,44

Deelname challenges:

Ik hoop dat ik jullie vermaakt heb en is jullie koffie/thee ondertussen ook op? Ik wens jullie nog een fijne dag! En tot de volgende keer!


43 opmerkingen:

  1. wat een super leuk idee echt heel erg gaaf gemaakt.
    liefs alice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je hangers zien er allen prachtig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind deze kerstsokjes helemaal geweldig Chantal!! Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjeetje Chantal, wat een werk!! Supermooi gemaakt! Verder heb ik er gewoon geen woorden voor........
    Echt super!!
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow.....dit is super. Wat een werk is dat geweest maar wat wordt het beloond wat het is schitterend geworden, prachtig gemaakt. Er is zoveel te zien, geweldig.
    Vergeet is door je veel complimenten te willen geven bij na te feliciteren met je rasexamen,bij deze dus.
    liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig!!! wat een mooie creatie's Chantal!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw wat mooi heb hem ook nog liggen goed idee

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gaaf Chantal! Ik heb mijn ogen uit zitten kijken!!!
    liefs Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat super mooie kersthanger.
    En gefeliciteerd met je examen
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauwwwww.....wat gaaf zeg!!! Ik kijk mijn ogen uit. Heel mooi.
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw stuk voor stuk schitterende sokken! Wat heb je dat prachtig gedaan! Echt supermooi!
    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zit hier met open mond te kijken,
    wat heb je dat toch weer waanzinnig mooi gedaan

    Liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattige kerstsokjes.
    Ze zijn echt super lief.

    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. OMG, this is just amazing!! What a fantastic project - this is one that I really wish I'D made! Just beautiful in every single way. Thank you for sharing it with Midweek Magnolias :o) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wowwwww Chantal wat een supergave kerstslinger zeg - toppie!!! Schitterend gedaan - daar ga je zeker een 1e prijs mee binnen slepen hoor, hihi.
    En bij deze wil ik je ook direct super bedanken voor je schitterende felicitatiekaart voor mijn verjaardag. Ik vind hem echt helemaal geweldig meis ;-). Ben er heel erg blij mee!!

    Liefssss, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Chantal,
    Je kunstwerk is weer een super gaaf.
    Zo mooi,echt SUPER mooi.
    Gefeliciteerd met het behaalde examen.

    Groeten WIL

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauzers, wat een supergaaf projectje ! liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wowwwwwww wat een werk maar het is zo mooi gemaakt je hebt wel eer van je werk super mooi

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw!! Chantal, wat heb je dit gaaf gemaakt!!! Heel erg mooi!
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, ik heb genoten van je kerstsokken. Ze zijn echt allemaal prachtig.

    Groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ohhh wowwww Chantal,wat heb je dit schitterend gemaakt.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Chantal,

    Wat een mooie sokken heb je gemaakt.

    Je laat mensen echt inspireren. Zoals je mij nu weer hebt laten doen.

    Ik zoek namelijk nog wat voor de kerst bij mijn kleine raam aan de zijkant van mijn woning, en deze kunnen precies daar hangen. Echt een SUPER idee! En vooral leuke stempels heb je gebruikt..

    Liefs,

    Saskia Pullen

    PS Wat zijn de maten van deze sokken?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig Chantal! Zoveel mooie details, super.
    Proficiat met je diploma! Gr. Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw Chantal, ik geloof dat ik verliefd ben...wat een ongelofelijk schitterende creatie, ben er helemaal weg van.
    Groetjes Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb met plezier gedaan wat je vroeg...even zitten, lezen en vooral genieten!!!!
    Chantal wat een prachtige versiering heb je gemaakt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je veel plezier eraan beleefd hebt, maar ook veel werk eraan hebt gehad. Maar met zo'n eind-effect, mag je trots en erg tevreden zijn.
    Het zal een geweldige blikvanger in je kamer zijn.
    Nog gefeliciteerd met je rasexamen!
    groetjes Ula

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo.......de thee is inmiddels op( haha) wat heb je een hoop werk verricht zeg. Echt super gedaan!
    Liefs Angeliqus

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Helemaal geweldig Chantal.
    gr. liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Is op dit tijdstip een borreltje ook goed??? LOL
    Wat een geweldige creatie heb je gemaakt, werkelijk fantastisch mooi!!!! Er is zoveel moois op te bekijken, geweldig!!!! Wat zal dat mooi staan als je het straks hebt opgehangen!!!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Goeiemorgen Chantal, meid wat een hele mooie kerst creaties heb je gemaakt. Super mooi uitgevoerd met hele mooie passende kleuren. Toppertjes dame en je boek????,weer een mooie pagina erbij. Ik heb ze gisterenavond in het echt gezien en dan zijn ze nog mooier.Een hele fijne dag, lieve groetjes Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wow, wat een mooie creaties heb jij gemaakt. Ze zien er allemaal echt supermooi uit, wat een werk moet dat zijn geweest. Je brengt me in ieder geval wel op een idee...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een geweldige kerstsokken allemaal even mooi heb lekker je verhaal gelezen en ik vind ze echt zo gaaf wat zal dat apart staan voor het raam de buren gaan super jaloers worden meis hihihi.

    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hey meis

    Er staat iets voor je op mn blog http://xx--patries--xx.blogspot.nl/2012/11/2de-liebster-award.html

    Veel liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Bellissime le tue calze una meglio dell'altra
    Ciao da Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wauw Chantal wat heb je dit weer schitterend gemaakt enzo mooi hoe alles bij elkaar past.

    Fijne zondag.
    Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hi Chantal, OMG!!! this is one stunning garland, all the pretty Tildas, trees, colouring. Fantastic project. Thank you for joining us over at Midweek Magnolias. Good luck!
    Hugs
    Suzi x

    BeantwoordenVerwijderen
  36. super leuk idee en knap gemaakt!!!
    kom je ook is kijken in ons webwinkeltje
    www.creadiva.be

    groetjes Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jemig Chantal, wat is dit mooi zeg !!
    Echt super allemaal !

    Liefs Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  38. OMG! This is a piece of art Chantal..
    Love your colouring and all the details are stunning!!
    Thanks for playing with us at Midweek Magnolias..
    Hugs, Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wow these are stunning, love all the details, images and colours, thanks so much for sharing with us at ATSC, hugs LIz xx

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Fantastic Christmas stockings Chantal, beautiful coloring and a great design - and your choise of colours...love it!
    Hugs Kjersti:)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wauw Chantal, ik kwam even via via op je blog langs en wat een pracht creatie's maak jij zeg! Je kleurwerk vind ik ook helemaal geweldig! Moest gewoon even een reactie achterlaten bij deze geweldige kerstsokken slinger, helemaal super! Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting my blog! I appreciate you leaving me a message on my blog post and thank you in advance! Hugs, Chantal