Followers

vrijdag 6 februari 2015

Where there is tea, there is Love


Goedemorgen allemaal!

Mijn lieve freubelmaatje en ex-DT-collega van verschillende challengesblogs Christa had mij gemaild of ik zin had in een gezellig dagje freubelen! Ze zou dan met de trein mijn kant op komen. Zo gezegd zo gedaan! Vorige week donderdag was het dan zover. Ook hebben we Margreet en Marga uitgenodigd voor deze leuke dag! En ook zij konden op zo'n korte termijn! Hoe gezellig is dat! Helaas moest Margreet wegens redenen op het laatste moment afzeggen, maar gelukkig kon zij via Skype toch erbij zijn! Dus gezellig met zijn vieren (virtueel) gefreubeld en vooral veel gekletst bij mij thuis! 

Het resultaat van deze freubeldag is deze Napkin-Teabox. Ik had bedacht dit met zíjn allen te maken. Ik werd geïnspireerd door een tutorial van Mariannes Papierverden en ook via Vicky Pass (Sticky with Icky) die ook zo'n zelfde box gemaakt had, maar dan met een deksel op de servetdoos. De tutorial van Marianne kon je zelf uitwerken met liniaal/potlood. 

Echter, omdat ik niet wilde dat we veel tijd kwijt zouden zijn aan het uitmeten/snijden, wilde ik het voorwerken. Margreet en ik hebben daarom samen via Skype zitten rekenen/meten en heeft Margreet van dit patroon een Silhouette-snijbestand gemaakt. Hierdoor konden wij het mooi strak uitsnijden en hoefden wij het alleen nog maar te vouwen. Bedankt Margreet voor je hulp! Nu weet ik voortaan ook hoe ik zelf doosjes kan maken op de Silhouette! Kom ook vooral een kijkje nemen bij Christa, Marga en Margreet wat voor mooie uitwerkingen zij ervan hebben gemaakt! Ze zijn allemaal zo anders, maar allemaal zoooooo mooi!


Ik heb gekozen voor het schitterende en romantische papier van Pion Design - Paris Flea Market. Ik heb Summer Buzz Tilda uit de Pink Lemonade collectie Magnolia ingekleurd met mijn copic markers. De frame om Tilda heen is een schitterende mal van Wild Rose Studio. Deze heb ik gekocht van mijn prijsje die ik bij We Love Vintage Blog ooit gewonnen had bij Webshop Margo.


Rondom het doosje heb ik kant geplakt. De vlinders en postzegels komen ook uit het Pion Designpapier - Paris Flea Market. De blaadjes zijn een stans van Marianne Design.  De tekst "Where there is tea, there is Love" heb ik gevonden op internet en uitgeprint. Rondom heb ik Frantage Pink Enamel gedaan. De theepot en kopje zijn stansje van Joy Crafts.


Het parellint heb ik gekocht bij Elly van 't Scrap-Ateljeetje. Bovenop de deksel heb ik een eiffeltoren laten terugkomen (bedankt voor de tip Christa hihihih) en de bloemen zijn o.a. van Wild Orchid Crafts.


Hier zie je ook heel goed hoe mooi het papier is van Paris Flea Market. Ik wilde de Eiffeltoren ook heel goed zichtbaar op de doos plaatsen en heb daarom voor de achterkant gekozen.


Verder parels rondom de deksel bevestigd voor de afwerking. Hieronder zie je de servetten die je dus in de doos kunt doen. 


Al het papier heb ik opgeruwd met de distresser van Tim Holtz en daarna beïnkt met Vintage photo. 


De doos staat op dit moment te pronken bij mij op het bureau, zodat ik heerlijk mijn thee bij de hand heb hahahaha. Ik hoop dat jullie hem ook mooi vinden en wens jullie nog een fijne dag!


15 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige theebox, Chantal.
    Supermooi gemaakt met heel mooi papier.

    Liefs, Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woww Chantal ben er verliefd op, zo mooi en wat een gave box !! Ik zag het al op FB maar ben snel naar je blog gerend hihi om alles nog beter te kunnen bekijken, superrr meis !
    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fabulous creation! as allways. Hugs, Valou xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OMG!! This is so so beautiful!!!
    hugs, Synnøve

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw... schitterend Chantal!!

    Liefs Maartje

    http://artjournal-by-maartje.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi?? Ik vind 'em supergaaf Chantal. Alles is zo mooi op elkaar afgestemd!! Mooie zachte kleuren ook en prachtig papier!
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. very beautiful Chantal - thanks for sharing and also for the link to the tutorial! I will have to try this one, best wishes, Mary x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow Chantal wat is dit weer een geweldig mooie creatie. Wat een origineel idee! Echt te gek! Groetjes, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Chantal,jou thee doos is ook schitterend had net die van Margreet gezien. Leuk zo'n freubeldag.groetjes Margo.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig! Welke stempel serie is dit? Ken hem niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Chantal,

    ich bin mal wieder begeistert, was für ein herrliches und romantisches Werk von Dir, einfach genial.

    Lebe Grüße
    Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw wat leuk wij hebben 4 katten en ga hem zeker maken met een vriendin. Wat is de totale hoogte, ongeveer?. Ohhhh wat is hij mooi. Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een beetje late reactie van mij, maar je theebox is schitterend mooi gemaakt met vele mooie details. Die van mij is nog niet af. door ziekte kwam het er niet van. Een fijne middag, groetjes Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sweetie this is absolutely stunning, I so love the soft colours & the papers are my favourtie Pion papers. Thank you so much for the shout out, I cant believe I inspired you hun, that really is so nice to know. I love this tea box truly stunning in every single way hun.

    Lotsa hugs Vicky xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting my blog! I appreciate you leaving me a message on my blog post and thank you in advance! Hugs, Chantal