Followers

zondag 9 augustus 2015

Rocking chairs on a porch


Goedemorgen allemaal!

Vandaag wil ik jullie graag weer een van mijn projectjes laten zien die ik gemaakt heb. Een veranda met schommelstoelen! Onze lieve DT-maatje Karin van Sandra's Scrapshop heeft dit keer een prachtige schommelstoel ontworpen en Sandra heeft hiervan weer een patroon gemaakt. Deze schommelstoel kun je dus vanaf nu kopen in haar webshop Sandra's Scrapshop! Neem ook vooral eens kijkje op het blog van Karin wat voor mooie uitwerking zij van de schommelstoel gemaakt heeft.


Je kunt de schommelstoel heel goed gebruiken voor babykaarten/creaties, maar ik wilde er juist een hele andere wending aan geven om te laten zien dat je niet gelijk aan baby's hoeft te denken. Door de geweldige nieuwe zomerkit van Magnolia Stamps (Flower Power-achtige stempels) kreeg ik de inspiratie van een veranda/porch wat typisch Amerikaans is en waar ik de schommelstoelen zo zag staan om te relaxen. Mijn idee was geboren!!!


De schommelstoelen zijn wel verkleind naar ongeveer 11 cm hoog, zodat Tilda heerlijk plaats kan nemen op een van de schommelstoelen. Verder heb ik de stoel in originele staat gelaten. Ik heb er wel een "kussentje" opgemaakt van papier. 


De veranda zit niet bij het patroon inbegrepen. Ik heb deze gemaakt van een gratis bestaand snijbestand 3d Gazebo en hiervan dus slechts delen uitgesneden en deze tegen elkaar geplakt. Van de gazebo zie je dus eigenlijk niets meer terug hihihih. Daarna heb ik zelf het dak uitgerekend qua afmetingen en deze tapstoe laten lopen als een echt dak. Die heb ik dus op de openstaande delen van de veranda geplakt. 

De bodem van de veranda heb ik gebruikt van de groentekrat die ik voor vaderdag gemaakt had voor mijn vader. Het is als het ware een plat doosje. 


De veranda en de schommelstoelen zijn klaar en tijd om te gaan pimpen hahahaha, mijn favoriete onderdeel. De Magnolia-stempels zijn dus van de nieuwste zomerkit. Helaas weet ik de namen nog niet. Verder is het papier van Inkido en de houten vloerdelen is van het designpapier van Noor! Design. De tekst Carpe Diem is een stans van Noor! Design. De groene klimop heb ik gekocht bij Elly van 't Scrap-Ateltjeetje.

Hieronder zie je goed het gepimpte dak. Nadat ik deze gemaakt had, heb ik met een Martha Stewart pons de dakpannen gemaakt van designpapier. Daarna opgepimpt met bloemen, en vlinders van Marianne Design.


Natuurlijk wil ik jullie ook graag vertellen over de nieuwe challenge die gestart is bij de Ribbon Girl! 

De opdracht luidt: Anything goes with an image - Anything goes!!! Dus alles mag, zolang je maar een stempelafdrukje gebruikt. Dat moet toch goed te doen zijn? 

Deze challenge wordt gesponsord door Lili Of The Valley die een stempel naar keuze weggeeft en uiteraard The Ribbon Girl die een waardebon van £10 verloot.



Dit is dus ook direct mijn uitwerking van de challenge en heb dus deze schitterende schommelstoelen gecombineerd met de challenge. Kom eens een kijkje nemen op ons blog en doe uiteraard ook mee aan onze wedstrijd! Uiteraard heb ik ook veel leuke spulletjes gebruikt die te koop zijn bij The Ribbon Girl (klik op de producten om direct op de juiste plek in webshop te komen):



Let ook eens op de leuke hangende bloemenmanden/baskets die er hangen. Die heb ik zelf gemaakt door een cirkel van Nestabilitie te nemen en deze door te knippen tot het midden en deze daarna op elkaar te plakken. Touw erdoor heen en bloemen in de basket plakken en je bloemenmand is klaar. 

Verder heb ik de doohickey uit de Magnolia Doohickey kit volume 5 (plantenbak) gebruikt en de lantaarns zijn uit de Magnolia Doohickey kit volume 2. 

Uiteraard heb ik mijn Tilda's ingekleurd met mijn copic markers en daarna uitgeknipt. Hieronder kun je nog heel goed de schommelstoelen zien. Ze zijn leuk om te maken en te gebruiken! Ga dus vooral naar de webshop van Sandra's Scrapshop en ga ook aan de slag met de schommelstoelen!


Deelname challenges:
Tilda's Town Challenge - dies and/or punches
Midweek Magnolia Challenge - Anything but a card
All About Magnolia Challenge - Summer

Ik hoop dat jullie mijn veranda mooi vinden en ik kijk uit naar jullie reacties.


14 opmerkingen:

  1. wow Chantal - I'm coming over to sit on your porch!!!! fabulous creation, love it!! Mary xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! A gorgeous little house!
    Hugs Kjersti:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er echt fantastisch uit. Wat een geweldige scene heb je opgebouwd!!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw!!!
    Wat heb je dit toch waanzinnig leuk gemaakt zeg.
    Je moet maar op 't idee komen.
    Thumbs up!!!

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh my good Chantal! This is amazing as always!!! LOVE IT!

    Thank you so much for joining our summer challenge at All About Magnolia! Hope to see you again next month! ♥

    XoXo DeeDee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Iedere keer denk ik weer dat het niet mooier kan ;-).
    Nou wel dus.........geweldig!!!! Wat heb je dit weer supergaaf gemaakt.
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh my my Chantal...words escape me!!!! There are not enough adjective to describe just how GORGEOUS this is!! Thank you for sharing with us at Midweek Magnolias...good luck!
    Take care,
    Beth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. What a delightful creation, I love the pretty scene you've created thanks so much for joining us at Midweek Magnolias xo Julie P

    BeantwoordenVerwijderen
  9. absolutly fantastic !!!
    thanks for playing with us at midweek magnolias
    hugs
    céline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je weer een fantastisch project gemaakt, schitteren om naar alle details te kijken
    Leuk dat je ook meedoet met de All About Magnolia Challenge
    x Gretha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. A really fun and creative idea. Love your details and the coloring.
    Hugs from Elin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful card!
    Thank you for joining us at Tilda's Town this week.
    Hugs
    Christina x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, what a beautiful creation. I love the little porch and the rocking chairs. So beautiful designed. Thank you so much for joining us at Tilda´s Town this week. Hope to see you again soon.
    Hugs Åsalill

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh Wow!!! That is brilliant and so gorgeous, Chantal! Thanks for joining us at Tilda's Town and good luck! Delphine xx

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting my blog! I appreciate you leaving me a message on my blog post and thank you in advance! Hugs, Chantal